دانستنی‌های نوجوان | راه‌حل‌های پایدار
  • کد مطالب: ۱۵۵۴۴۳
  • /
  • ۲۸ فروردين‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳

دانستنی‌های نوجوان | راه‌حل‌های پایدار

لایا پوتونوری (Laya Pothunuri) که اکنون نوزده‌ساله است، از همان دوران کودکی علاقه‌ی بسیار زیادی به محافظت از کره‌ی زمین داشت.

ریحانه صادقی- مترجم- لایا پوتونوری (Laya Pothunuri) که اکنون نوزده‌ساله است، از همان دوران کودکی علاقه‌ی بسیار زیادی به محافظت از کره‌ی زمین داشت.

وقتی دوازده‌ساله بود تصمیم گرفت از این علاقه‌ی خود و به کمک علم، برای یافتن و ساختن راه‌حل‌های محیط زیستی دسترس‌پذیر برای همه استفاده کند.

نخستین کاری که انجام داد این بود که روش‌های شهری کشاورزی را در مناطق درحال‌توسعه‌ی هند اجرا و مردم را به روی آوردن به آن‌ها تشویق کند.

نوآوری بعدی لایا ساختن یک فیلتر هوا برای کاهش آلودگی ناشی از خودروها و بیماری‌های ناشی از آن‌ها بود.

لایا که عضو مجلس ملی علوم کودکان هند نیز هست، برای تقویت اکوسیستم آبی مانگرو و کمک به کاهش تأثیرات گرمایش جهانی هم فعالیت کرده است.

نوآوری‌های متعدد لایا در سال ۲۰۱۶ «جایزه‌ی ملی دستاورد‌های فوق‌العاده‌ی کودکان» را برای او به ارمغان آورد.

کمی پس از دریافت این جایزه، لایا سیستمی برای تولید برق از رشدمایه‌ی (رشدمایه هر ماده‌ای است که نیاز غذایی و بستر زیست میکروارگانیزم‌ها را فراهم می‌آورد) ارگانیک ساخت، که احتمال کنترل زباله‌های نامناسب تخلیه‌شده در آب و کاهش آلودگی صنعتی را فراهم می‌آورد.

لایا هم‌اکنون نیز در کنار بهتر کردن پروژه‌های پیشینش، در حال تلاش برای یافتن راهی پایدار برای جایگزین کردن پلاستیک‌ها از طریق چاپ (پرینت) چهاربعدی سرامیک است.

 

www. wearefamilyfoundation. org

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.